Translate

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Αγωνία για το νομοσχέδιο του θαλάσσιου τουρισμού


Ούτε και το 2014 δεν θα προλάβετε να μπείτε στην αγορά της κρουαζιέρας προειδοποιούν την Ελλάδα οι διεθνείς εταιρείες, αν δεν ψηφισθεί άμεσα το νομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό όπου έχει ενσωματωθεί και η διάταξη για την πλήρη άρση του καμποτάζ.


Οι πράκτορες των μεγάλων ομίλων παρατηρούν με μεγάλη αγωνία ότι ενώ υπήρχε η πρόθεση από το υπουργείο Ανάπτυξης - Ναυτιλίας το νομοσχέδιο αυτό να είχε κατατεθεί στη Βουλή αμέσως μετά την ανακοίνωσή του πριν από δέκα μέρες, τελικά για διάφορους λόγους συνεχώς αναβάλλεται. Την ίδια ώρα οι εταιρείες που εκπροσωπούν εκδηλώνουν συνεχώς το ενδιαφέρον τους για τις εξελίξεις γύρω από την ελληνική αγορά, αλλά δυστυχώς δεν παίρνουν συγκεκριμένες απαντήσεις.

Σταθμοί
Και όλα αυτά ενώ εδώ και δύο χρόνια συνεχώς επαναλαμβάνεται από κυβερνητικούς παράγοντες πόσο σημαντικό είναι για την οικονομία και τον τουρισμό της Ελλάδας να εξελιχθούν τα λιμάνια της χώρας με σταθμούς επιβίβασης στα ξένα κρουαζιερόπλοια.

Ένας σημαντικός παράγοντας εμπλοκής στην κατάθεση του νομοσχεδίου για το θαλάσσιο τουρισμό στη Βουλή φαίνεται ότι είναι το σκέλος του γιότινγκ για το οποίο οι φορείς εκπροσώπησής του δεν είχαν ενημερωθεί με αποτέλεσμα να προκληθούν έντονες αντιδράσεις. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι τώρα επιδιώκεται να συλλεχθούν κάποιες απόψεις για τον κλάδο προκειμένου εν μέρει να ενσωματωθούν στο σχετικό κείμενο. Όπως παρατηρούν κύκλοι της κρουαζιέρας πρέπει το ΥΠΑΑΝ να απεγκλωβίσει άμεσα τη διάταξη για την άρση του καμποτάζ από αυτή τη διαδικασία και να την καταθέσει σε κάποιο άλλο νομοσχέδιο.

Παράλληλα όσον αφορά αυτή καθ' αυτή τη διάταξη, οι φορείς της κρουαζιέρας επιμένουν ότι πρέπει να αποσαφηνιστεί πλήρως το θέμα της ασφάλισης των Ελλήνων ναυτικών στο ΝΑΤ. Προτείνουν να καταργηθεί η υποχρεωτική υπογραφή σύμβασης με το Ταμείο, προκειμένου στη συνέχεια να δίνεται η δυνατότητα εξαγοράς της υπηρεσίας, και οι εταιρείες να δηλώνουν απλώς την απασχόληση Ελλήνων με βάση το ναυτολόγιο που καταθέτουν στα λιμεναρχεία.

Εκκρεμότητα
Μία ακόμη σημαντική εκκρεμότητα είναι η υπουργική απόφαση με την οποία προσδιορίζεται το τέλος επιβίβασης ανά επιβάτη. Η αγορά περιμένει άμεση έκδοση νέας με την οποία θα μειώνεται το τέλος επιβίβασης από τα 3,95 ευρώ που είχε οριστεί, στα επίπεδα του 1 - 1,5 ευρώ. Το προηγούμενο ποσό θεωρείται υψηλό και μη ανταγωνιστικό για τα ελληνικά λιμάνια που επιδιώκουν να αποτελέσουν home port για τα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς τα οποία μεταφέρουν περισσότερους από 3.000 επιβάτες.

Πηγήkykladesnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου