Σε νέες… «περιπέτειες» φαίνεται ότι μπαίνει ο Δήμος της Μυκόνου, του οποίου ο προϋπολογισμός μπαίνει στο «μικροσκόπιο» της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου. Ο θόρυβος ξεκίνησε μετά από καταγγελία του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Ανδρέα Φιορεντίνου, ο οποίος κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όπου συζητήθηκε και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία ο προϋπολογισμός, εκτός από κοινωνικά ανάλγητο, τον χαρακτήρισε και παράνομο, επικαλούμενος μια σειρά από στοιχεία και κωδικούς. Το ενδιαφέρον της υπόθεσης, είναι ότι τις θέσεις του κ. Φιορεντίνου φαίνεται να τις υιοθετεί απόλυτα η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου, η οποία με έγγραφό της προς τη δημοτική αρχή του νησιού, τονίζει καταρχήν ότι ο προϋπολογισμός του Δήμου Μυκόνου δεν δικαιολογείται και άρα, δεν μπορεί να ελεγχθεί. Πέραν όμως αυτού, ζητά από το Δήμο να της υποβάλλει μια σειρά από στοιχεία, τα οποία κρίνονται απαραίτητα προκειμένου να μπορέσει να ελέγξει τον προϋπολογισμό του 2012. Α. Φιορεντίνος: «Παράνομος ο προϋπολογισμός» Ας δούμε την εισήγηση που έκανε στην «επίμαχη» συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Μυκόνου, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Ανδρέας Φιορεντίνος: «Ο προϋπολογισμός του 2012 που μας παρουσιάζετε σήμερα, σοβαρά και υπεύθυνα είμαστε υποχρεωμένοι, εάν προχωρήσετε, να τον καταψηφίσουμε, γιατί είναι: παράνομος και σε αντίθεση με τις διατάξεις της ΚΥΑ 50698 περί «Οδηγίες για την κατάρτιση προϋπολογισμού των δήμων, οικονομικού έτους 2012 - τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 7028/3-2-2004 (ΦΕΚ 253 Β΄) απόφασης “Καθορισμός του τύπου του προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων”» και ανάλγητος και χωρίς αντιμετώπιση των σημαντικών κοινωνικών θεμάτων σε ομάδες δημοτών μας από την επίδραση της οικονομικής κρίσης που περνά η χώρα μας. Γι’ αυτό καταρχήν, σας προτείνουμε να τον πάρετε πίσω, να συνεργαστούμε και να έρθει ένας άλλος νόμιμος και ευαίσθητος κοινωνικά προϋπολογισμός στο Δημοτικό Συμβούλιο προς ψήφιση. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε τις σημαντικές ελλείψεις και παρανομίες που έχει αυτός ο προϋπολογισμός: Δεν υπάρχουν στο ταμείο, τα χρήματα για να καλύψουν το σύνολο των οφειλομένων από τιμολόγια της 31-12-2011, αλλά ούτε έχουν δεσμευτεί συγκεκριμένα έσοδα του 2012 που θα εξυπηρετήσουν την εξόφληση αυτών των υποχρεώσεων. Συγκεκριμένα τα χρηματικά διαθέσιμα της 31-12-2011 (κωδικός 5) ανέρχονται σε 2.476.154,14 € ή 3.000.000,00 € (δε γνωρίζουμε γιατί υπάρχει διαφορά), ενώ τα οφειλόμενα στον κωδικό 81 ανέρχονται σε 7.015.469,43 €. Η τακτική κατανομή (ΚΑΠ) που έχει εισπραχθεί μέχρι την 31-12-2011, κωδικός 06, ανέρχεται σε 2.131.955,75 € και αντί να μειωθεί κατά 15% όπως προβλέπει η προαναφερθείσα υπουργική απόφαση, δηλαδή κατά 319.793,00 €, προϋπολογίζεται αυξημένη κατά 117.760,80 €. Δεν έχουν εκκαθαρισθεί τα εισπρακτέα από προηγούμενα έτη έσοδα που είναι επισφαλούς βεβαίωσης καθότι είναι κλεμμένα, όπως προβλέπει και η ανωτέρω απόφαση. Εκτός αυτού, δεν περιλαμβάνονται και δεν αναλύονται τα έσοδα από προηγούμενα χρόνια (τέλη παρεπιδημούντων, τέλη ακαθαρίστων εσόδων κλπ) που δεν έχουν βεβαιωθεί και πρέπει να βεβαιωθούν για να μην παραγραφούν και τα χάσει ο Δήμος. Για όλα τα κόστη μισθοδοσίας των υπαλλήλων, σε οποιαδήποτε υπηρεσία, δεν έχει λάβει υπόψη του ο προϋπολογισμός το ενιαίο μισθολόγιο που επέβαλε το κράτος που θα έπρεπε να είχε εφαρμοστεί από 1-11-2011 και πείτε μας γιατί δεν εφαρμόστηκε. Προϋπολογίζεται το ίδιο κόστος για την μισθοδοσία με αυτό του 2011, ενώ με βάση το νέο ενιαίο μισθολόγιo των δημοσίων υπαλλήλων, είναι αρκετά μειωμένο. Θεωρούμε ότι αυτά που σας αναφέρουμε είναι αρκετά, για να σας αποδείξουμε τη μη νομιμότητα αυτού του προϋπολογισμού και δεν μπαίνουμε σε λεπτομέρειες ανάλυσης διαφόρων παράλογων αριθμών που περιλαμβάνει, πέρα από τα παραπάνω. Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε: Βεβαιωθέντα μέχρι την 31-12-2011, μισθώματα βοσκήσιμων εκτάσεων 289.835,09 € (κωδικός 0112) και προϋπολογισμός των ίδιων εσόδων 50.000,00 €. Η συζήτηση του προϋπολογισμού γίνεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την τοπική οικονομία . Τα μεγέθη δυστυχώς κινούνται σε αρνητική τροχιά. Ταυτόχρονα οι προβλέψεις για το μέλλον είναι ζοφερές. Η πορεία των προκρατήσεων για τον τουριστικό τομέα είναι στάσιμη, μέσα στην γενική αβεβαιότητα που επικρατεί, λόγω των διλημμάτων, δραχμή ή ευρώ , 23 % ΦΠΑ ή 16%.. Η απεγνωσμένη παρατήρηση του προϊσταμένου των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου, στο προηγούμενο συμβούλιο, της 12ης Δεκεμβρίου, περί σωρείας καταγγελιών για πολεοδομικές παραβάσεις, πρέπει να μας προβληματίσουν. Ο Δημοτικός προϋπολογισμός πρέπει σαν αιχμή του, στην δύσκολη συγκυρία που διανύουμε, να έχει τουλάχιστον δύο μείζονες προτεραιότητες για τους επόμενους μήνες. Πρώτον, πρέπει να συμπεριλαμβάνει μέτρα κοινωνικής προστασίας, προς ευπαθείς ομάδες του νησιού μας. Μέτρα όπως, η απαλλαγή των δημοτικών τελών κατά 50% σε δημότες με εισόδημα κάτω από 15.000 ευρώ, σε πολύτεκνες οικογένειες και ΑΜΕΑ ανεξαρτήτου εισοδήματος. Κατάργηση των συνδρομών στην μουσική σχολή και στις δραστηριότητες του ΑΟ Μυκόνου, και συμψηφισμό μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών του ΤΑΠ. Δεύτερον, μέτρα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας – όπως: Ίδρυση Κέντρου Επιχειρηματικότητας για ενημέρωση και ένταξη σε ευρωπαϊκά προγράμματα με στόχο την ενίσχυση της απασχόλησης και της στήριξης της επιχειρηματικότητας. Απαλλαγή από δημοτικά τέλη σε επιχειρήσεις που θα Ιδρυθούν το 2012-14. Η εξοικονόμηση πόρων και ο αναπροσδιορισμός της διαχείρισης των οικονομικών του δήμου είναι προϋπόθεση μίας τέτοιας πρωτοβουλίας. Οι πηγές χρηματοδότησης μπορούν να προέλθουν από μείωση κατά 40% των μισθών ή αντιμισθιών του Δημάρχου και Αντιδημάρχων, των προέδρων των Νομικών προσώπων του Δήμου, όπως επίσης και περικοπή των αποζημιώσεων των αιρετών. Επίσης μείωση των προαιρετικών δαπανών, περικοπή της κατανάλωσης καυσίμων, προμήθειες με δημοπρασίες και όχι απ’ ευθείας αναθέσεις. Η ευθύνη μας απέναντι σε αυτά που συμβαίνουν είναι μονόδρομος. Μπορούμε να κάνουμε τον Δήμο μας μηχανισμό πραγματικής εφαρμογής κοινωνικών πολιτικών».
Το έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου
Ας δούμε τώρα και το έγγραφο που έκανε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου στον Δήμο Μυκόνου, στο οποίο τονίζεται ότι ο προϋπολογισμός που συνέταξε για το 2012 είναι αναιτιολόγητος. «Σας γνωρίζουμε ότι ο Προϋπολογισμός οικονομικού έτους 2012 του Δήμου σας που μας στείλατε δεν αιτιολογείται και ως εκ τούτου, όπως έχει υποβληθεί δεν μπορεί να ελεγχθεί. Σύμφωνα με την ΚΥΑ 50698/2-12-2011, στην αιτιολογική έκθεση που συντάσσει η Οικονομική Επιτροπή τεκμηριώνεται με συγκεκριμένα στοιχεία, η πηγή προέλευσης κάθε πίστωσης, το ύψος της και οι λόγοι που υπαγόρευσαν τις τυχόν αυξομειώσεις της. Στην περίπτωσή σας, απλώς αναγράφονται- παρατίθενται ποσά χωρίς καμία αιτιολογία. Έτσι, δεν αιτιολογούνται π.χ. υπερβάσεις στα έσοδα (έναντι των περσινών αποδόσεων) στους Κ.Α. 011- Μισθώματα, Κ.Α. 045 – Τέλη ακαθαρίστων – παρεπιδημούντων, Κ.Α. 046 – Λοιπά τέλη, Κ.Α. 0611 – ΚΑΠ (αντίθετα απαιτείται μείωση 15% από τα περσινά έσοδα), Κ.Α. 2.2118 – Έσοδα ΠΟΕ Ακαθαρίστων εσόδων και μειώσεις (έναντι των περσινών αποδόσεων) στους Κ.Α. 0112 – Βοσκήσιμων Εκτάσεων, Κ.Α. 0441 – Τέλος Ακίνητης Περιουσίας. Ιδιαίτερη αιτιολογία απαιτεί η «υπεραισιόδοξη» εγγραφή των σημαντικότατων ποσών στους Κ.Α. 3218 και 3221.0003 καθόσον, σύμφωνα με την ανωτέρω ΚΥΑ, στην ομάδα 32 εξαιρούνται εγγραφής τυχόν επισφαλείς απαιτήσεις ανεπίδεκτες ενδεχομένως είσπραξης, ώστε να μην παραβιάζεται δια της εγγραφής επισφαλών απαιτήσεων στον προϋπολογισμό, η βασική αρχή της ειλικρίνειας και της ακρίβειας αυτού (ο Κ.Α. 85 των εξόδων – προβλέψεις μη είσπραξης εισπρακτέων υπολοίπων βεβαιωθέντων κατά τα ΠΟΕ – καταργήθηκε). Στις δαπάνες δεν αιτιολογούνται εγγραφές αυξημένων πιστώσεων για μισθοδοσία προσωπικού στις υπηρεσίες, δεδομένης της μείωσης βάσει του ενιαίου μισθολογίου και της απαγόρευσης των προσλήψεων. Κατόπιν των ανωτέρω και προκειμένου να ελεγχθεί ο προϋπολογισμός σας, παρακαλούμε να μας στείλετε: 1.Τις αποφάσεις 172 (τεχνικό πρόγραμμα) και 183/2011 (προϋπολογισμός) του δημοτικού σας συμβουλίου διορθωμένες (σε ορθή επανάληψη) με τους συμβούλους που μειοψήφησαν και το λόγο της μειοψηφίας τους. 2.Αναλυτική αιτιολόγηση έκθεσης της Οικονομικής Επιτροπής όπου θα αιτιολογείται κάθε εγγραφή που διαφοροποιείται από τις αποδόσεις του προηγούμενου έτους, με ιδιαίτερη επεξήγηση στις περιπτώσεις των εσόδων του Κ.Α. 32, αποστέλλοντας κάθε σχετικό στοιχείο που θα τεκμηριώνει την εγγραφή. 3.Απολογισμός οικονομικού έτους 2011 4.Πίνακα του υπηρετούντος προσωπικού σας ανά υπηρεσία με τις ετήσιες αποδοχές τους 5.Πίνακα με τα ανεξόφλητα τιμολόγια του Κ.Α. 81 (Ημερομηνία έκδοσης – επωνυμία – αιτιολογία – αξία)».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου