Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά της μεγάλης κρίσης που σοβεί στην ελληνική ακτοπλοΐα. Κύκλοι της αγοράς έλεγαν αρχές της εβδομάδας ότι φέτος έως και τον Αύγουστο από τον Πειραιά προς τα νησιά του Αιγαίου και αντιστρόφως ταξίδεψαν 500.000 λιγότεροι επιβάτες...
...σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ μεταφέρθηκαν περίπου 75.000 λιγότερα Ι.Χ. και 25.000 λιγότερα φορτηγά, χωρίς να υπολογίζουμε τις απώλειες των υπόλοιπων τεσσάρων μηνών που αναμένονται σημαντικές, ίσως με μικρή εξαίρεση την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων.
Σε μελέτη της εταιρείας XRTC, αναφέρεται ότι οι μειώσεις στη διακίνηση επιβατών και οχημάτων οφείλονται κυρίως στηνκρίση, καθώς ο κόσμος, πλέον, δεν ταξιδεύει συχνά. «Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η διακίνηση επιβατών και οχημάτων το δίμηνο Ιούλιος-Αύγουστος, φθάνοντας έως και το 50% επί του ετήσιου ποσοστού διακίνησης από 32% που ήταν πριν από λίγα έτη, με τάσεις να αγγίξει και το 60% τα επόμενα έτη» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχετικό κείμενο. Συγχρόνως, μειώθηκε σημαντικά η διακίνηση επιβατών και οχημάτων τους υπόλοιπους μήνες με μοναδικές, λαμπρές, εξαιρέσεις τις περιόδους των εορτών των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Κύκλοι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) υποστηρίζουν ότι τις περιόδους κατά τις οποίες υπάρχει πολύ μικρή κίνηση, γίνονται δρομολόγια προς μικρά νησιά και όχι μόνο, όπου οι επιβάτες δεν ξεπερνούν τους 20, ενώ το πλήρωμα είναι τουλάχιστον 80 ναυτικοί.
Ποιος είπε ότι το σύγχρονο μάνατζμεντ δεν περνά μέσα κι από τη λειτουργία των κομμάτων; Σε ένα από αυτά, τα λεγόμενα «μεγάλα», πρόσφατα έπεσε η ιδέα έκδοσης μιας προνομιακής κάρτας, η οποία θα απευθύνεται σε μέλη, τα οποία είναι διατεθειμένα να πληρώνουν αδρά τη συνδρομή της, για να απολαμβάνουν ειδικών προνομίων. Για παράδειγμα, κάποιων συναντήσεων με τον πρόεδρο του κόμματος, κάποιων ειδικών newsletters ή συμμετοχής σε ειδικά συμπόσια κ.λπ. κ.λπ. Η ιδέα δεν είναι -φυσικά- ελληνική. Εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Το θέμα είναι αν το μοντέλο μπορεί να «δουλέψει» και στη χώρα μας.
Σε μελέτη της εταιρείας XRTC, αναφέρεται ότι οι μειώσεις στη διακίνηση επιβατών και οχημάτων οφείλονται κυρίως στηνκρίση, καθώς ο κόσμος, πλέον, δεν ταξιδεύει συχνά. «Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η διακίνηση επιβατών και οχημάτων το δίμηνο Ιούλιος-Αύγουστος, φθάνοντας έως και το 50% επί του ετήσιου ποσοστού διακίνησης από 32% που ήταν πριν από λίγα έτη, με τάσεις να αγγίξει και το 60% τα επόμενα έτη» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχετικό κείμενο. Συγχρόνως, μειώθηκε σημαντικά η διακίνηση επιβατών και οχημάτων τους υπόλοιπους μήνες με μοναδικές, λαμπρές, εξαιρέσεις τις περιόδους των εορτών των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Κύκλοι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) υποστηρίζουν ότι τις περιόδους κατά τις οποίες υπάρχει πολύ μικρή κίνηση, γίνονται δρομολόγια προς μικρά νησιά και όχι μόνο, όπου οι επιβάτες δεν ξεπερνούν τους 20, ενώ το πλήρωμα είναι τουλάχιστον 80 ναυτικοί.
Ποιος είπε ότι το σύγχρονο μάνατζμεντ δεν περνά μέσα κι από τη λειτουργία των κομμάτων; Σε ένα από αυτά, τα λεγόμενα «μεγάλα», πρόσφατα έπεσε η ιδέα έκδοσης μιας προνομιακής κάρτας, η οποία θα απευθύνεται σε μέλη, τα οποία είναι διατεθειμένα να πληρώνουν αδρά τη συνδρομή της, για να απολαμβάνουν ειδικών προνομίων. Για παράδειγμα, κάποιων συναντήσεων με τον πρόεδρο του κόμματος, κάποιων ειδικών newsletters ή συμμετοχής σε ειδικά συμπόσια κ.λπ. κ.λπ. Η ιδέα δεν είναι -φυσικά- ελληνική. Εφαρμόζεται εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Το θέμα είναι αν το μοντέλο μπορεί να «δουλέψει» και στη χώρα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου