Translate

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

Έτοιμη η απελευθέρωση της κρουαζιέρας. Aγωνία για τον θαλάσσιο τουρισμό


Σε δέκα ημέρες θα έχει ψηφισθεί από τη Βουλή η σχετική διάταξη για την πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα, δήλωσε η υπουργός Ανάπτυξης, Αννα Διαμαντοπούλου, η οποία στην πρώτη της ενημερωτική συνάντηση στο κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη, αναφέρθηκε και στα προβλήματα της ακτοπλοΐας, και συγκεκριμένα στο μεταφορικό ισοδύναμο.

 Ο εξορθολογισμός του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ήταν ένα από τα βασικά θέματα που απασχόλησε πρόσφατα τη διακομματική επιτροπή για την ακτοπλοΐα, ενώ ήταν και το βασικό θέμα ημερίδας στη Ρόδο, που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του γενικού γραμματέα του υπουργείου Νικόλαου Λίτινα και με τη συμμετοχή δημάρχων και εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών και φορέων.
Ηδη, πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες, λόγω τόσο της αύξησης της τιμής των καυσίμων στα ακτοπλοϊκά καύσιμα όσο και της μείωσης της επιβατικής κίνησης, έχουν πάρει από μόνες τους κάποια μέτρα για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους. Πολλά πλοία στις ελεύθερες δρομολογήσεις έχουν μειώσει τις ταχύτητες, ενώ κάποια άλλα δεν αποκλείεται να προχωρήσουν και σε μειώσεις δρομολογίων.
Πρόθεση του υπουργείου είναι το μεταφορικό κόστος της ξηράς να ισοδυναμεί με το μεταφορικό κόστος και στη θάλασσα, δήλωσε σήμερα η αρμόδια υπουργός, η οποία έδωσε και σχετικές οδηγίες στις υπηρεσίες.
Η κ. Διαμαντοπούλου, την Παρασκευή, θα έχει συνεργασία με τους επικεφαλής του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, προκειμένου να εξετάσει θέματα που αφορούν τα ελληνικά Λιμάνια, ενώ τη Δευτέρα θα συμμετάσχει στο Συμβούλιο Υπουργών Αλιείας, στις Βρυξέλλες.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα μεταβιβάστηκαν από το ελληνικό δημόσιο προς το Ταμείο Αξιοποίησης Κρατικής Περιουσίας 5.775.000 μετοχές του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), ποσοστό 23,1% και 2.348.640 μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΟΛΘ, ποσοστό 23,3% του μετοχικού κεφαλαίου.

Aγωνία για τον θαλάσσιο τουρισμό

Η είσοδος στο προεκλογικό σκηνικό μετά την ολοκλήρωση του PSI, φαίνεται ότι θα “στείλει πίσω” νομοθετήματα τα οποία απασχόλησαν τις παραγωγικές τάξεις και τους τουριστικούς φορείς την τελευταία διετία.

 Ο λόγος βέβαια για το ν/σ περί κρουαζιέρας, όπου όλα δείχνουν ότι οι καθυστερήσεις στην ενεργοποίηση του θα μηδενίσουν το χρόνο, ο οποίος αρχικά είχε υπολογιστεί ώστε οι εταιρείες να άλλαζαν τις τακτικές τους έναντι της ελληνικής πραγματικότητας.

Καθώς οι καθυστερήσεις τρέχουν, είναι προφανές ότι και το 2014 κατά πάσα πιθανότητα θα χαθεί για τη κρουαζιέρα, ενώ  μεγάλος ζημιωμένος της υπόθεσης, πέραν της κρουαζιέρας, είναι και το yachting.

Kαι φέτος κατέστη εξόφθαλμα προφανές στην έκθεση του Βερολίνου ότι οι αποσπασματικές κινήσεις δεν προφέρουν τα αναμενόμενα, ενώ απαιτείται σαφής στρατηγική και μάλιστα πολύ καλά καταστρωμένη από ειδικευμένους στο τομέα του προμοταρίσματος του τουρισμού σε παγκόσμιες διοργανώσεις.

Να θυμίσουμε ότι πέρσι στην έκθεση που είχε γίνει για τα κρουαζιερόπλοια στην Αμερική η “ελληνική αντιπροσωπεία”, είχε βρεθεί προ εκπλήξεως, καθώς η Τουρκία και δη η Κωνσταντινούπολη παρουσίασε σε 3D animation το καινούριο λιμάνι που θα φιλοξενεί κρουαζιερόπλοια παρέχοντας τη δυνατότητα στους ανθρώπους της αγοράς να κατατοπιστούν για το τι θα προσφέρει ο μεγάλος ανταγωνιστής του Πειραιά.

Όσον αφορά τη πραγματικότητα του Πειραιά να θυμίσουμε ότι άλυτο παραμένει το κυκλοφοριακό καθώς και το άμεσο των προσβάσεων στον επιβατικό σταθμό κρουαζιερόπλοιων γεγονός που δεν λειτουργεί διαφημιστικά για την πόλη και δη για τα ελληνικά δρώμενα καθώς πολλά έχουν κριθεί από την πρώτη και την τελευταία εικόνα που έχει ο επιβάτης του κρουαζιερόπλοιου ο οποίος από-επιβιβάζεται προκειμένου να φτάσει την Ακρόπολη ή στο κέντρο της Αθήνας.

Απαιτείται διαφήμιση, αυτό είναι το συμπέρασμα από το Βερολίνο και συνασπισμός των δυνάμεων διότι και πάλι η Τουρκία φέτος παρουσίασε συνέργειες μεταξύ ξενοδοχείων και φορέων του θαλάσσιου τουρισμού ακόμα και ναυπηγείων με ότι αυτό μεταφράζεται ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Ελλάδος που καλείται να αντιπαρατεθεί σε Τουρκία και Κροατία οι οποίες έχουν κλέψει τη μερίδα του λέοντος.

Το “κερασάκι στη τούρτα”, τα προβλήματα της ακτοπλοΐας τα οποία στο εγγύς μέλλον θα δημιουργήσουν επιπρόσθετα προβλήματα στο τουρισμό και δη σε εκείνο ο οποίος θέλει να επισκεφτεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τα νησιωτικά συγκροτήματα. Τα μηνύματα από το Βερολίνο ήταν σαφή.


Πηγή : kykladesnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου